About Me

My photo
Sedang menyambung pengajiannya kepada peringkat ijazah.

Dec 19, 2010

Mencari konklusi bagi tahun 2010?

Lagu tema : Hujan - Mencari konklusi

Tahun 2010 begitu besar ertinya bagi manusia yang mengalami berbagai-bagai kenangan dan pengalaman suka duka, manis pahit sepanjang tahun tersebut. Aku? Terlalu rumit untuk ceritakan segalanya kepada kalian semua. Tak sangka tahun 2010 sudah hampir ke penghujungnya.

Perlu dan penting untuk kita muhasabah diri sama ada kita berubah menjadi manusia lebih baik atau sebaliknya. Itu kayu ukur yang paling terbaik untuk kita renung-renungkan. Kalau tak berubah langsung, tu memang haprak la. Manusia paling rugi di sisi agama adalah manusia yang tidak berubah dari semasa ke semasa.

Kehidupanku banyak berubah sejak aku menuntut ilmu di UITM Puncak Alam sebagai pelajar asasi Kejuruteraan. Baru aku sedar jati diri dan agamalah kunci segala-galanya untuk hidup di sini dengan baik. Result sem lepas sememangnya menyedarkan aku. Bukan semata-mata menunjukkan prestasi akademik yang kurang bagus tetapi menunjukkan aku sedikit terkejut dan terpengaruh dengan budaya baru di universiti ni.

Hmm...harap-harapnya tahun ini menjadi bekalan dan inspirasi untuk aku berubah menjadi manusia yang lebih baik pada tahun seterusnya.

No comments:

Post a Comment