About Me

My photo
Sedang menyambung pengajiannya kepada peringkat ijazah.

Oct 19, 2010

Perkenankan, harapanku ini....insya-allah

Terdetik hati nak meluahkan harapanku yang terpendam ini. Hanya Tuhan sahaja yang menentukan, kita ni insan lemah yang hanya mampu merancang.

Aku berharap sebelum aku meninggalkan dunia yang sementara ini, aku.....

1. dapat isteri yang solehah yang mampu menjadi penawar duka dan penyejuk hati.

2. dapat anak yang soleh dan solehah, yang mampu meringankan bebanku hingga usia senja.

3. berharap ibu bapaku sempat melihat kahwin dan kalau dimurahkan rezeki, mereka dapat menimang cahaya pertama.

4. berharap dapat menaburkan bakti kepada keluarga, bangsa, agama mahupun negara.

5. berharap dapat pergi ke keluar negara suatu hari nanti.

6. berharap hidupku sentiasa tenang dan bersederhana, makna lain iaitu zuhud.

7. dapat membalas jasa guru-guruku pada masa lampau, sebagai tanda menghargai segala jasa dan pengorbanan mereka sehingga menjadikan aku insan yang berjaya.

8. Ada lagi ke?....kalau ada nanti aku tambah la....:)

p/s: Harapan-harapan juga, jangan tak usaha langsung pulak.

No comments:

Post a Comment